Banana Pancakes

Pancakes, a big must have in every balanced diet. 

Who doesn’t like pancakes? They’re like fairy dust and magical things shaped in circles and stacked so high you wonder how it is that they don’t fall. They just don’t. That’s the magic in them.

This is one of my favorite pancake recipes. 

Simple. 

Moist.

Healthy.

& overall delicious.

Whether you’re the one making these pancakes or you are able to trick someone into making them for you, keep reading – this way you’ll know how simple they are! 

What the person making these pancakes will need: 

For 2 people.

– 1/2 cup oat flour (ground oats)

– 1 banana

– 2 tbsp flax seeds 

– 1 tsp maca powder (optional)

– 1/2 cup almond milk

 How this person will make the pancakes:

1. Grab a mixing bowl and mash up the banana. Add the flax seeds.

2. Mix in the flour and maca powder and slowly add in the almond milk, stirring well. 

3. Heat a skillet with coconut oil and pour in the mix. Once they’re golden brown, flip them over and cook until they’re done.

4. Top with your favorite things. Mine are warm raspberries and more chia seeds! 

Tip: They taste better in bed listening to Jack Johnson songs. Enjoy! 

IMG_8858

Tortitas de plátano

Tortitas, una gran parte de cualquier dieta equilibrada.

¿ A quién no le gustan las tortitas? Son como polvo de hadas y cosas mágicas de una perfecta forma geométrica y apiladas tan alto que te preguntes cómo es que no se caen. No lo hacen. Esa es la magia en ellos .

Esta es una de mis recetas favoritas.

Son sencillas.

Saludables.

Y en general deliciosas.

Si eres tú quién hará las tortitas o puedes engañar a alguien que las haga por ti,  sigue leyendo y sabrás lo fácil que es esta receta.

Lo que necesitas:

Para 2 personas.

– 1/2 taza de harina de avena.

– 1 plátano

– 1 cucharadita de polvo de maca (opcional)

– 1/2 taza de leche de almendras

– 2 cucharadas de semillas de lino

Cómo prepararlas:

1. Coge un cuenco grande y machaca el plátano. Añade las semillas de lino.

2. Mezcla la harina y la maca, y poco a poco agrega la leche de almendras, removiendo bien.

3. Calienda aceite de coco en una sartén y vierte la mezcla. Una vez estén doradas, dale la vuelta y cocina hasta que estén listas por ambos lados.

4. Cubre con tus ingredientes favoritos. Los míos son frambuesas calentitas y más semillas de chia. 

Consejo: Saben mejor en la cama. 

¡Disfruta!

 

Advertisements

4 thoughts on “Banana Pancakes

    • nmesakist

      Bego! Pues la receta es super sencilla, pon en remojo la chía con agua, yo puse medio vaso de agua con 2 cucharadas de chía y la dejas unos 10 minutos, luego eliges la fruta que quieras, puedes con fresas, frambuesas, moras lo que más te guste. Pones al fuego la mezcla de chía y la fruta y añades unas gotitas de zumo de limón y la calientas. Listo 🙂
      Un besito

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s